Koolhydraatarm 50 dagen programma Review (Niels Bosman)

Gemiddelde leestijd: 14 minuten
e-book cover Koolhydraatarm 50 dgn programma

Inmiddels is het reeds bewezen dat je met koolhydraatarm eten makkelijk maar ook blijvend kunt afvallen. Niels Bosman beweert zelfs dat je 2 kilo per week af kan vallen met zijn afslankprogramma.

Hier wilde wij uiteraard meer over weten en we zijn onderzoek gaan doen naar het koolhydraatarm 50 dagen programma.

In deze review gaan we onze eigen mening hierover met jou delen.

Inhoudsopgave

Wat is een koolhydraatarm dieet?

Voor diegene die hier nog niet bekend mee is, zal ik eerst even in het kort vertellen wat koolhydraatarm eten nu precies inhoudt.
De naam zegt het eigenlijk al, je gaat arm in koolhydraten eten. Koolhydraten eet je nog wel, maar dan alleen de gezonde (enkelvoudige) koolhydraten. Die zitten voornamelijk in groente en fruit zitten.
Je gaat meer eiwitten en gezonde vetten eten, deze zorgen voor een verzadigd gevoel. Honger lijden is dus niet nodig als je koolhydraatarm eet.

Geen dieet in mijn ogen, maar een nieuwe gezonde levensstijl.

Als je voeding voornamelijk uit koolhydraten en suikers bestaat, zul je ook meer drang hebben naar koolhydraten en ongezond voedsel. Dit komt omdat deze koolhydraten schommelingen veroorzaken in je bloedsuikerspiegel.
Vooral als je af wilt vallen is het belangrijk om deze vicieuze cirkel te doorbreken.

Verschillende koolhydraten

Het is belangrijk om te weten dat alle koolhydraten omgezet worden tot glucose. Maar niet alle soorten koolhydraten kunnen even makkelijk omgezet worden tot glucose, dit omdat ze onderling verschillen.
Er zijn grofweg twee soorten koolhydraten:

Enkelvoudige koolhydraten

De enkelvoudige koolhydraten worden makkelijk en snel door ons lichaam omgezet tot glucose. Ze zijn door de spijsvertering makkelijk te verteren. Hierdoor komt er tegelijkertijd veel energie vrij, die je waarschijnlijk op dat moment niet allemaal kunt gebruiken.
Ze veroorzaken een hoge piek in je bloedsuikerspiegel, echter daarna volgt er vrij snel weer een dip.
Door die dip in jouw bloedsuikerspiegel krijg je weer trek.

Enkelvoudige koolhydraten vind je in:

  • Brood (wanneer je brood eet vermijd dan wit brood en eet volkoren/bruin of koolhydraatarm brood)
  • Suiker in het algemeen (snoep, koek, dropjes, ijs…., frisdrank, glucose, fructose, dextrose, maltose, lactose, honing, geconcentreerde fruitsappen en fruit op siroop)
  • Aardappelen, mais, cornflakes
  • Rijst, pasta en deegwaren (kies de koolhydraatarme varianten of ga voor bijv. bloemkoolrijst of maak spaghetti van courgettes.
  • Taart, gebak, alles waar witte bloem in zit.
  • Alcohol (vermijd alcohol)
  • Light frisdrank of zoetstoffen. ( de meningen zijn hierover verdeeld, als je het met mate gebruikt is het veilig).
    Mocht je toch af en toe zin hebben in frisdrank kies dan voor een drank die nul koolhydraten bevat. Voor zoetstoffen kun je bijvoorbeeld beter Stevia producten gebruiken voor in de koffie of yoghurt.

Meervoudige koolhydraten

Deze koolhydraten worden minder makkelijk en snel door ons lichaam omgezet door glucose. Het kost ons lichaam meer moeite en tijd om deze koolhydraten af te breken en weer om te zetten in bruikbare energie (glucose).
Stukje bij beetje worden deze afgebroken waardoor de energie ook langzaam vrij komt over een langere periode.
Ze zorgen voor een langer verzadigd gevoel omdat de bloedsuikerspiegel stabiel blijft.

Meervoudige koolhydraten vind je in:

  • Vlees (alle soorten zoals rundvlees, varkensvlees, wild, gevogelte zoals kip en kalkoen)
  • Vis (niet gepaneerd, alle soorten vis, zeevruchten en schaaldieren). Bij voorkeur 2 keer per week.
  • Eieren (gekookt, omelet, roerei).
  • Sojaproducten (niet gepaneerd).
  • Groenten (bijna alle soorten groenten zijn geschikt binnen dit dieet). De regel is eenvoudig: alle groene groentes kun je onbeperkt eten, alles wat rood en oranje is eet je met mate.
  • Fruit (1 a 2 stuks per dag) Hoewel fruit erg gezond is, bevat het toch veel fruitsuikers waardoor je het niet onbeperkt kunt eten.
  • Zuivel (kaas, yoghurt, melk, room).

Is koolhydraatarm eten gezond of niet?

Er zijn verschillende onderzoeken gedaan naar koolhydraatarm eten en of dit veilig is of niet.
Het is bewezen dat een koolhydraatarm dieet een gezonde en veilige manier van afvallen is.
Hieronder een aantal onderzoeken met bron vermelding:

  • Onderzoek toont aan dat een koolhydraatarm dieet een veilige manier van afvallen is over een periode van 12 weken (bron).
  • Dit onderzoek ondersteunt de claim dat een koolhydraatarm dieet een veilige manier van afvallen is voor vrouwen. (bron).
  • Uit dit onderzoek kan men concluderen dat een koolhydraatarm dieet mensen met diabetes type 2 kan helpen om hun medicatie te verminderen of zelfs overbodig te maken (bron).

Voordelen koolhydraatarm eten

  • Je valt snel af
  • Je ziet snel resultaat
  • Je hoeft geen honger te lijden
  • Je hebt meer energie
  • Je hebt geen opgeblazen gevoel meer
  • Je bloedsuikerspiegel blijft stabiel

Nadelen van koolhydraatarm eten

  • Het vergt voorbereiding en planning.
  • je kunt een tekort aan voedingsstoffen krijgen als je bepaalde dingen niet eet.
  • Je eet veel eiwitten, dus je bent wat duurder uit.
  • Alles zelf vers klaarmaken, dus geen kant en klare sauzen e.d. meer.
  • In het begin is het even wennen omdat je af moet kicken van suikers.
Afvallen door koolhydraatarm eten

Wat krijg je in het Koolhydraatarm 50 dagen programma?

Het Koolhydraatarm 50 dagen programma bevat alles wat je nodig hebt om direct van start te kunnen gaan en om overtollig vet te verliezen. Het totale pakket bestaat uit een e-book die je na betaling direct ontvangt in je e-mail. En je krijgt nog 3 bonussen.
Je ontvangt deze digitaal zodat je ze makkelijk op je smartphone, tablet of pc kunt openen.
Het e-book bevat 50 complete dagmenu’s die volledig uitgeschreven zijn. De voedingswaarden staan er ook bij vermeldt, dus je hoeft deze niet zelf te tellen.

Daarnaast bevat het e-book nog 40 lekkere recepten, inclusief een mooie foto van het gerecht. Ook hier staan de voedingswaarden bij vermeldt. De recepten zijn gemakkelijk te maken en bestaan uit betaalbare ingrediënten.
Tevens bevat het e-book opdrachten en tips.

Het uitgangspunt van dit programma is dat je anders gaat eten, maar zeker niet minder.

De bonussen:

  • Boodschappenlijsten voor 7 weken
  • Wat mag ik drinken tijdens het 50 dagen programma?
  • Surprise bonus t.w.v. €27,- euro.

Voor wie is het 50 dagen programma?

Iedereen kan een koolhydraatarm dieet volgen, maar als je bijvoorbeeld zwanger bent, diabetes, nierfalen of andere aandoeningen hebt, neem dan altijd eerst even contact op met jouw huisarts. Zij kennen jouw specifieke situatie en kunnen je het beste advies geven. Het programma is zowel voor mannen als vrouwen.

Wat vinden andere mensen van het 50 dagen programma?

Via verschillende kanalen zijn er vooral positieve reacties te vinden. De Facebook pagina staat vol met positieve reacties, bedankjes en mensen die daadwerkelijk afvallen. Ik ben geen negatieve reacties over Niels of over het programma tegengekomen. Het enige negatieve, in zoverre dat negatief te noemen is zijn reacties van mensen die na de bestelling geen email zouden hebben ontvangen. Deze komt vaak in de spamfolder terecht.

Zelf ben ik zo’n 10 kilo hiermee kwijtgeraakt. De eerste week 2,3 kilo en daarna gemiddeld 1 tot 1,5 kilo per week.
De eerste 4 dagen had ik nog wel honger en voelde ik me ook niet echt fit. Maar daarna ging het lekker. Ik kreeg meer energie en mijn hoofdpijn was weg. Op de weegschaal was al snel resultaat te zien en dat motiveerde me om door te gaan.

Wat is de prijs?

De prijs van het totale pakket inclusief 3 bonussen is €37,- euro. Als je naar de markt kijkt en je wilt een receptenboek of meer informatie hierover aanschaffen ben je al snel hetzelfde kwijt. Dus de prijs vind ik normaal.
Er is zichtbaar aandacht besteed aan het e-book. Bij alle recepten vind je een foto van het gerecht en na elke week krijg je een opdracht en een tip van de week.

50 dagen lang niet meer na hoeven te denken over wat je moet eten, vind ik het mooie aan dit programma.
Je volgt gewoon het programma en na 50 dagen ben je gewend aan koolhydraatarm eten en heb je geleerd hoe je gezond en verantwoord kunt eten.

Wie is Niels Bosman?

Niels bosman

Niels Bosman is de oprichter en eigenaar van makkelijkafvallen.eu. Hij is tevens de auteur van ‘Het Koolhydraatarm 50 Dagen Programma’.
Vroeger zat Niels in de sales, hij is zich daarna gaan richten op online marketing en is in 2015 begonnen met ‘Makkelijk Afvallen’.
Hij helpt vooral vrouwen om gewicht te verliezen en een gezonde levensstijl te ontwikkelen.
Zijn specialiteit is koolhydraatarme recepten, staat dagelijks in de keuken om nieuwe recepten te maken en is hierover gaan bloggen.

Naast makkelijk afvallen helpt Niels ook andere ondernemers met hun online marketing strategie.
Door het helpen van anderen, of dit nu afvallen is of ondernemen haalt Niels zijn voldoening en energie.

Eindoordeel

Gezien de ervaringen van anderen klanten inclusief de ervaring van mijzelf kan ik dan ook bevestigen dat het 50 dagen programma werkt.
Een heilige graal is het niet, ook is het niet vernieuwend voor mensen die al bekend zijn met koolhydraatarm eten.
En zoals voor veel dingen, geldt hier ook dat je het uiteindelijk zelf moet doen.

Het koolhydraatarm 50 dagen programma zie ik dan ook als een goed hulpmiddel, het is compleet, kant en klaar en maakt het makkelijker voor je.

e-book cover Koolhydraatarm 50 dgn programma

Ben jij dat gejojo ook zat? Wil jij afvallen maar toch lekker kunnen blijven eten zonder te sporten?

Ga dan naar deze pagina!

Heb je zelf ervaring met of vragen over het koolhydraatarm 50 dagen programma van Niels Bosman, laat dan onderaan de pagina een bericht achter..

Miranda van den Broek
Reviewsclub.nl is opgericht voor iedereen die gebruikerservaringen over producten en diensten wil lezen. Op deze website lees je dan ook mijn persoonlijke gebruikerservaring met het product, die jou kan helpen om de juiste beslissing te maken. Reviewsclub heeft alle producten persoonlijk getest om jou van een betrouwbare en onafhankelijke review te voorzien. Mocht je nog vragen hebben, neem dan contact met ons op.

Gerelateerde reviews :

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *