Perfect Slapen in 7 Stappen Review (William van der Klaauw)

Wil jij je slaapproblemen oplossen?

Gemiddelde leestijd: 16 minuten
Cover perfect slapen in 7 stappen.

Vandaag ga ik mijn persoonlijke Perfect Slapen In 7 Stappen review en mijn ervaring met je delen! Aangezien ik zelf voor een lange periode heel wat onrustige nachten heb doorgemaakt, vond ik het hoog tijd om hier iets aan te doen. Zelf wilde ik ondervinden of ‘Perfect Slapen In 7 Stappen’ je kan helpen bij slapeloosheid. Lees het volledig artikel, aangezien het echt de moeite waard is!

Niewsgierig? Lees hieronder verder.

Inhoudsopgave

Berusten in het feit dat je ‘nou eenmaal een slechte slaper bent’?

Heb je al talloze tevergeefse pogingen gedaan om je slaapproblemen op te lossen? Dan is het voor veel mensen die al jarenlang slaapproblemen hebben een logische conclusie om zich hierin te berusten.

Dat is ook te begrijpen. Waarom zou je weer iets nieuws uitproberen wat misschien weer valse hoop en frustratie oplevert?

Dit is precies de reden waarom William van der Klaauw ervoor gekozen heeft om een 90 dagen niet goed geld terug garantie te geven op zijn 7- stappen methode.
Je krijgt je aankoopbedrag volledig teruggestort, zonder vragen of uitleg te moeten geven. En je hoeft het boek niet eens terug te sturen! Dit maakte het 7- stappen plan voor mij erg interessant.

Wie is William van der klaauw?

William van der Klaauw is de auteur van het boek ‘Perfect slapen in 7- stappen’. William is van beroep slaapexpert en ervaringsdeskundige en is tevens de oprichter van slaapwijzer.net. Dit is een uitgebreide website met blogs, tips, quiz en tests over alles wat met slapen te maken heeft. Zijn website trekt meer dan 80.000 bezoekers per maand.

Ook is William regelmatig geïnterviewd door bekende tijdschriften en kranten. Dat hij betrouwbaar is staat voor mij als een paal boven water, wat belangrijk is aangezien je alleen via het internet contact op kunt nemen.

Gezin wat perfect ligt te slapen

Dit is wat je krijgt als je ‘Perfect slapen in 7 stappen’ aanschaft:

Het ‘Perfect slapen in 7 stappen’ is een hardcover boek. Tevens ontvang je een digitale versie hiervan in je e-mail zodat je deze ook makkelijk op je telefoon, tablet of laptop kunt lezen.
Het boek bevat 145 pagina’s waarin William een serieus programma heeft samengesteld.
De methode die in dit boek wordt beschreven, is niet gebaseerd op één ʻwondermiddelʼ, maar op wetenschappelijk onderbouwde informatie gecombineerd met wijsheid uit de praktijk.

Daarnaast krijg je ook nog een aantal bonussen, ondersteuing/support en een e-cursus. (zie hieronder.)

Perfect slapen in 7 stappen

  • Voor 16:00u besteld, morgen in de brievenbus
  • Je kunt de digitale versie direct downloaden en lezen

Ondersteuning / support

  • 1 jaar persoonlijke ondersteuning
  • Slaapchecklist © (digitaal)

Slaapverwekkende bonus (digitaal)

  • Kalmeer je gedachten: 10 bewezen technieken
  • Welterusten-snacks Receptenboek
  • Slaapwijzer.net supplementengids
  • Crystal Waters 90bpm relax-muziek

Slaapkwaliteit optimaliseren (tijdelijk gratis)

  • E-cursus ‘Dieper Slapen’ (automatische inschrijving)

Normale prijs: €74,- Tijdelijke prijs: €37,-


“Ons brein kan ons helpen of
tegenwerken en daar hebben we
gelukkig zelf controle over”

Wat kun je van ‘Perfect Slapen in 7 Stappen’ verwachten? 

Zoals de titel van het boek al aanduidt worden er 7 stappen uitgebreid behandelt om beter te kunnen slapen. In deze review zal ik de 7 stappen benoemen en in het kort omschrijven zodat je weet wat je kan verwachten.

Stap 1: Herstel het vertrouwen

Als je al geruime tijd kampt met slaapproblemen, heb je er nog maar weinig vertrouwen in dat dat ooit goed gaat komen.
De angst om niet te kunnen slapen, frustraties, spanning en stress kunnen ervoor zorgen dat je wakker ligt. Dit kan er op den duur voor zorgen dat je slaapproblemen alleen maar erger worden.
In stap 1 leer je hoe je het vertrouwen kunt herstellen en leer je hoe je saboterende gedachtes en emoties kunt herkennen en voorkomen. Langzaam maar zeker ontstaat er weer een positieve houding ten opzichte van slaap.

Stap 2: Zorg voor structuur en regelmaat

Een goede nachtrust heeft volgens William alles te maken met structuur.
Je kunt simpelweg al structurele slaapproblemen krijgen als je een paar uur te lang of te kort slaapt of op verkeerde tijden gaat slapen.
Hoe kan jij je ‘gouden’ slaapritme te pakken kan krijgen? Dat vertellen ze je in deze stap!

Stap 3: Maak optimaal gebruik van licht en duisternis

We staan er niet bij stil maar onze biologische klok kan volledig in de war geschopt worden bij te weinig of juist te veel licht op de verkeerde momenten.
Hoe je je nachtrust kunt verbeteren door optimaal gebruik te maken van licht en duisternis wordt in deze stap uitgebreid toegelicht.

Stap 4: Kies voor een ‘slaapverwekkende’ levensstijl

Deze stap is erg belangrijk! Veel mensen met slaapproblemen gaan op zoek naar voedingssupplementen, rustgevende muziek of een trainingsprogramma om beter te kunnen slapen. Dit zal in sommige gevallen kunnen helpen, maar als je levensstijl niet goed is dan blijft het natuurlijk dweilen met de kraan open.
Ze leggen uit in deze stap je hoe je een sterke basis kunt leggen voor een goede nachtrust door middel van een gezonde levensstijl.

Stap 5: Ontwikkel de slaaproutine die voor jou werkt

Om tot rust te komen en ons goed voor te bereiden op een nacht goed slapen, is het belangrijk om voor het slapen gaan een vast patroon – een slaaproutine – te doorlopen. Hierdoor versterken we de associatie in onze
hersenen tussen bepaalde activiteiten en slaap.
Hoe je een nieuwe routine die bij je past gaat aanleren leer je in deze stap, wat na verloop van tijd een onmisbare houvast wordt voor het slapengaan.

Stap 6: Val in slaap zonder angst

Voor veel mensen die slaapproblemen hebben is het lastig als ze eenmaal in bed liggen, en het tijd wordt om te gaan slapen om ook daadwerkelijk in slaap te vallen.
De angst om niet te kunnen slapen slaat toe en de spanning stijgt, hier gaat het dan ook vaak mis. Hoe harder je je best doet om in slaap te vallen, hoe moeilijker het wordt.
Je krijgt in deze stap onmisbare adviezen om je hersens tot rust te brengen en gaan ze in op een aantal do’s en don’ts wat je vooral wel en niet moet doen voor het slapen gaan.

Stap 7: Slim wakker worden

Een goed begin van de dag zorgt er niet alleen voor dat je overdag meer energie hebt, maar ook dat je die avond makkelijker in slaap valt. Met deze stap leer je hoe je direct na het ontwaken een krachtige basis kan leggen voor de volgende nacht.
Ook worden er tips gegeven hoe je valkuilen kunt voorkomen en om het opstaan makkelijker te maken.

Hoeveel mensen maken al gebruik van de 7 stappen methode?  

Inmiddels maken er al meer dan 10.000 mensen gebruik van de 7 stappen methode.

“Weet waar je het voor doet”

Mijn persoonlijke ervaring met het boek

Het boek heeft mij enorm verrast. Het is erg uitbreid, overzichtelijk en het leest makkelijk weg.
Je kunt zien dat William veel tijd en moeite in het boek en de bijbehorende hulpmiddelen heeft gestoken.
Ook kun je zien dat het boek en de methode niet gebaseerd is op één ʻwondermiddelʼ, maar op wetenschappelijk onderbouwde informatie gecombineerd met wijsheid uit de praktijk.

Als je kijkt naar de kwaliteit en naar de inhoud ervan is het boek alleen al zijn geld zeker waard! Daar bovenop krijg je nog bonussen die ook erg waardevol en uitgebreid zijn.

Sommige adviezen vragen wel wat van je, zoals doorzettingsvermogen en discipline. Het is dus niet alleen dat je met het lezen van dit boek je slaapproblemen oplost.
Geef het ook de tijd. Als je al jarenlang kampt met slaapproblemen, los je die niet in 3 dagen op.
Maar als je serieus met ‘het 7- stappen plan’ aan de slag gaat levert het je uiteindelijk heel veel op.
“Weet waar je het voor doet”!

Want hoe geweldig zou het zijn om de regie over je eigen slaap weer terug te krijgen en tegelijkertijd aan je gezondheid te werken?

Wat heeft het ‘Perfect slapen in 7 stappen’ mij gebracht?

Dit boek heeft niet alleen mijn slaapkwaliteit verbetert, ik ben hierdoor ook bewuster geworden van een aantal dingen.
Ik leef nu gezonder, ik ben vrolijker, energieker en heb een aantal vastgeroeste patronen doorbroken.

Een voorbeeld van mijn doorbroken oude patronen:

Elke dag sta ik 3 kwartier eerder op dan voorheen. Snoozen doe ik niet meer als mijn wekker af gaat, maar jump meteen mijn bed uit en neem een lekkere warme douche op mijn gemak.
Nu neem ik de tijd om lekker een bakje koffie te drinken, mijn Facebook te checken en zelfs te ontbijten.
Voorheen was het altijd, snel douchen, aankleden, brood smeren en wegwezen.

Alleen dit maakte voor mij al een wereld van verschil omdat ik mijn dag nu ontspannen en relaxt begin.
Terwijl ik voorheen alleen maar kon denken aan ‘elke 5 minuten die ik langer kan blijven liggen is mooi meegenomen’.
Ik besef me nu dat ik alleen maar aan het haasten en het stressen was om op tijd op mijn werk te komen.

Het boek heeft mij nieuwe inzichten gegeven

Dit boek heeft mij meerdere nieuwe inzichten gegeven en ik heb er echt veel van geleerd.
O.a dat een goed ontbijt te maken heeft met hoe je de nacht er op slaapt.
Het ontbijt zorgt er namelijk voor dat je biologische klok direct goed ingesteld wordt. Het geeft je lichaam een soort van seintje, dat je dag begonnen is. Door deze zorgvuldige afgestelde biologische klok weet je lichaam ’s avonds ook dat het tijd is om te gaan slapen. Je wordt op het juiste moment moe en slaperig.
Ook heb ik bijvoorbeeld geleerd dat het blauwe licht van mijn telefoonscherm er voor zorgt dat je extra goed wakker wordt, vandaar dat ik nu ’s morgens tijdens een bakje koffie even mijn Facebook check.

En zo kan ik nog wel even doorgaan, maar ik denk dat het idee wel duidelijk is.

Eindoordeel

Voordat ik het boek gelezen had was ik hier redelijk sceptisch over als ik heel eerlijk ben. Dit had vooral te maken met het feit dat ondanks alle informatie die ik al over slaapproblemen heb mogen ontvangen, mij niet echt geholpen hadden.
Toch wilde ik het na alle tevergeefse pogingen nog niet opgeven en ben ik via een vriendin hier terecht gekomen en besloot om het toch een kans te geven. Ik ben heel blij dat ik dat gedaan heb!

Cover perfect slapen in 7 stappen.

Kortom: door het boek ‘Perfect slapen in 7 stappen’ zul je:

  • Eindelijk ECHT beter slapen
  • Makkelijk in slaap vallen
  • Een diepere slaap hebben
  • Een effectievere slaap hebben
  • En meer energie en levenslust hebben

Wil jij ook definitief afrekenen met jouw slaapproblemen?

Ga Hier naar de Geheime Kortingspagina!

Mijn eigen ervaring

Ik kan het boek ‘Perfect slapen in 7 stappen’ dan ook iedereen van harte aanbevelen!

Dit boek krijgt van mij dan ook een beoordeling van 5-sterren aangezien ik ZELF ervaren heb, dat je met dit boek niet meer hoeft te kampen met slaapproblemen!

Perfect Slapen in 7 Stappen
Perfect Slapen in 7 Stappen

Beoordeling door Miranda van den Broek,

09 sep 2019
5

Het boek heeft mij enorm verrast. Het is erg uitbreid, overzichtelijk en het leest makkelijk weg.
Perfect slapen in 7 stappen heeft niet alleen mijn slaapkwaliteit verbetert, ik ben hierdoor ook bewuster geworden van een aantal dingen.
Ik leef nu gezonder, ik ben vrolijker, energieker en heb een aantal vastgeroeste patronen doorbroken.
Ik kan alleen maar zeggen dat ik blij ben dat ik de moed niet opgegeven heb, en ik alleen maar kan zeggen:
‘ervaar het zelf’!
Miranda

Mocht je nog vragen hebben of heb je ervaringen met ‘Perfect slapen in 7 stappen’, laat dan onderaan de pagina een reactie achter.

Miranda van den Broek
Reviewsclub.nl is opgericht voor iedereen die gebruikerservaringen over producten en diensten wil lezen. Op deze website lees je dan ook mijn persoonlijke gebruikerservaring met het product, die jou kan helpen om de juiste beslissing te maken. Reviewsclub heeft alle producten persoonlijk getest om jou van een betrouwbare en onafhankelijke review te voorzien. Mocht je nog vragen hebben, neem dan contact met ons op.

Gerelateerde reviews :

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *